Táplálkozás


Az életmód szerves része a táplálkozás. A mai világban, amikor minden felhígult, mindenből túltermelés van, mindenki allergiás vagy intoleráns. Amikor számos ember hormonális zavartól és sokfajta betegségtől szenved, ez nem is annyira egyszerű. Gondolhatjuk. Tévesen.

Ugyanis a szervezetünk tudná, mit kell tennie, csak a reklámok zajától és a hedonizmustól vezérelve elnyomjuk az igényeit.

2021-ben belevágtam egy életmód programba, ahol sikerült újra megtanulnom a saját szervezetem legoptimálisabb üzemeltetését. Újra ráhangolódtam a jelzéseinek helyes dekódolására és azóta is ezen alapelvek mentén élek. Vannak nehezebb időszakok, és ilyenkor nagyon jól jön, hogy vannak kapaszkodóim.

Ha Te is kíváncsi vagy az ételekre melyeket fogyasztok csatlakozz bátran itt!

“2018-ban jól néztél ki”, “most olyan férfias vagy” Erről egy másik cikkben olvashatsz:)

Sokszor az életmód váltás arról szól, hogy mindent úgy csinálunk tovább, ahogy megszoktuk, csak 1-2 komponenst kicserélünk valami másra.
Így voltam ezzel én is. Amikor korábban életmód váltásba kezdtem mindig a nasikat cseréltem le valami ” egészségesebb verzióra”, hogy miért pont azt, nem is nagyon értem, viszont nem is volt soha átütő a változás. 🤦‍♀️🤷‍♀️
Gyakran ott akarjuk kezdeni az életmód váltást, ahová meg szeretnénk érkezni. Aztán amikor végre elérjük az áhított célt, azt meg nem tudjuk, hogyan tartsuk fenn. Fontos megérteni, hogy  fenntartás időszaka nem lehet azonos a célig vezető időszakkal. A fenntartás időszakában, még nagyobb szükség van a tudatosságra és a fegyelemre, hiszen ilyenkor, már többször megfordul az ember fejében…”most már megengedhetem magamnak” vagy a “megdolgoztam érte” gondolat, és mivel ez a része igaz és valós, könnyebben csábul el az ember. Pedig nem árt, ha tisztában vagy azzal a törvénnyel, ha ugyanazt engeded meg magadnak, amit az életmódváltás, vagy az étkezés megreformálása előtt…az eredmény pontosan ugyanaz lesz, és néhány hónap vagy év elteltével, kezdheted elölről.

Amikor eldöntöd, hogy váltani akarsz, annak mindig oka van. Általában hosszú volt az út a döntésig, mégis mindenki…Te is egyből az eredményt akarod! 😖😀

DÖNTÖTTEM és néhány dolgot NEM FOGYASZTOK:

  •  🍞bizonyos gabonákat
  •  🥛magtejeket
  •  🍩finomított cukrokat
  •  🍪ultrafeldolgozott élelmiszereket
  •  🌽hüvelyeseket (egyik fajtát sem)
  • 🥜magolajokat
  • 🥠tartósított élelmiszereket
  • 🧃bolti/dobozos gyümölcsleveket
  • 🥛sűrített tejet, tejport
  • 🧈margarint
  • konzerveket
  • bizonyos magvakat
  • Magas fruktóztartalmú gyümölcsöket

Minden mást viszont igen. Van olyan, amit gyakran, van amit csak időnként. Mindent fogyasztok ami az aktuális célomnak, aktivitásomnak megfelel. Szívesen választok helyit, szezonálisat és természeteset. Amíg a változás volt a cél, nem kerestem alternatívát, kibúvókat. Itt megtanultam, hogyan tudom a saját életem megerőszakolása nélkül fenntartani tartósan mindazt, amit elértem.

Az életmód egy életre szól és nem egy alkalomra, vagy egy rövidebb időszakra. Nincs titok nekem a  Kortalanul Prémium kihívással sikerült váltani, és őszintén mondom, hogy ezt kötelezővé kellene tenni!

Ha már nincs ötleted mit is egyél…

Biztosan érzed időnként, hogy “unod a banánt”és semmilyen ötleted nincs, mit kellene enni. Más ételek után kutatsz, de néhány nap vagy hét után azon kapod Magad, hogy megint ugyanazt eszed, amit korábban. Emiatt jogos lehet az igényed a változatos étkezésre,
Tovább olvasom...

Változatos étkezés

Biztosan Te is érezted már az, hogy marhára unod azt amit eszel, és jól jönne egy kis változatosság. “A változatosság gyönyörködtet”, hangzik a mondás is. De ez teljesen biztos? Végül is normál esetben a partneredet sem váltogatod túl sűrűn…persze tudom
Tovább olvasom...

11 ok a magnézium pótlásra

Gyakran látom a fájdalmas arcot és/vagy hallom a sziszegést az óráimon, ha begörcsöl egy-egy izom. Ilyenkor nehéz folytatni az edzést. A sport pontosan egy olyan tevékenység, mely megnöveli a magnézium mennyiségének az igényét. Néhány tünet utalhat korai stádiumban lévő magnézium
Tovább olvasom...