Szülés utáni bodyART (bodyART postnatal)


Sok anyuka választja szülés után a nagyon intenzív edzésformát és/vagy a futást, a gyors eredmény reményében. Az elképzelés jó, hiszen a futás mindig kéznél van. Tulajdonképpen nincs időhöz kötve, nem kell hozzá különleges felszerelés, de kell hozzá minimum egy lábhoz illő futócipő, ami a választott terephez is megfelelő.
Akik türelmetlenek a 6.hét elteltével már próbálkoznak is. Egy kis felülés, hogy újra csinos legyen a has…
Ám azt nem tartják szem előtt, hogy a regenerálódás milyen fontos. Ahogyan egy sérülés vagy egy hosszabb betegség után is, a szülés után is elengedhetetlenül fontos.☝️
Egyes vélemények szerint a teljes szülés előtti állapot visszaállása akár 1 évig is eltarthat, de a minimum a 8-9 hónap. Hogy hogyan kezdj bele vagy térj vissza, azt Te döntöd el, de ezekre figyelj!
1. Légy türelmes és tiszteld a tested!
A várandósság alatti relaxin nevű hormon feladata, hogy lazítsa a szalagokat, izmokat. Ugyanezt teszi a kismedencei izmokkal, a szülés támogatása érdekében. Ennek a hormonnak a mennyisége a szüléstől fokozatosan csökken, de kb. 4-5 hónapig hatással van a testre. Így a nagy rázkódással járó sportok, mint a futás, esetleg ugrálás nem a legjobb választás, ezidő előtt.
2. Erősítsd meg az elgyengült izmokat!
Méghozzá belülről kifelé! A legfontosabb a medencédének izmai, amiknek elsődleges feladata az alátámasztás. Ha nem szeretnél előre eső húgyhólyag vagy végbéllel küszködni, esetleg műttetni, akkor ne hanyagold el! Ne felejtsd el, hogy csak azt az izmodat tudod erősíteni, ami az irányításod alatt áll!
3. Légy tudatos, tanuld meg (újra)használni a tested!
Tudatosságot csak tudatossággal lehet építeni. Ez óriási koncentrációt igényel,de megéri hiszen sokkal hatékonyabban és ami talán még fontosabb, biztonságosabban, a sérülések elkerülésével tudsz majd edzeni a későbbiekben.
4. Adj saját időt magadnak!
Sokszor a gyerek Rád van nőve, ami mindkettőtöknek fontos, sokszor meg nincs kire hagyni a babát, pedig szükséged lenne egy kis én időre, amikor csak Magadra figyelsz. Legalább addig, amíg megtanulod használni és irányítani a tested adj időt Magadnak! Nagyon jó a gyermekkel való edzés, abban az esetben amikor már megtanultál jól mozogni.

A bodyART szülés utáni programja abban támogat Téged, hogy mihamarabb visszatérhess a keményebb edzésekhez!
Mozgásanyagának rendszeres gyakorlása, megerősíti

  • a medence fenék izmait,
  • a törzs izmait,
  • a végtagok izmait.

A gyakorlatok segítenek mobilizálni az ízületeket, a gerincet.  Erősödik a koncentráció, a kitartás, és javul a testtartás.


    Kapcsolatfelvétel

    Neved*

    Email címed*

    Milyen témában segíthetek?

    Hogyan?